Jaroslav Cempírek

Středoškolský učitel, občan České republiky
  • Počet článků 220
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2113x

Jaroslav Cempírek

Balada pro křídlovku

Jedeme do kopců, kde se Vysočina dotýká jižních Čech, vystupujeme na náměstí městečka. Je tu znatelně větší zima, tradičně je zde větrněji a chladněji, jako na Vysočině, a to jsme popojeli jen pár kilometrů. Na náměstí je už mnoho aut a přijíždějí další. Z nich vystupují lidé většinou svátečně, slavnostně oblečeni. Je to české městečko s kostelem na náměstí. Máme čas, a tak se pomalu vydáváme ke kostelu, odkud zaznívá typická jihočeská dechovka, která vše hraje pomaleji, smutně k nesnesení, ale překrásně.

7.11.2011 v 8:40 | Karma: 11,24 | Přečteno: 710x | Osobní

Jaroslav Cempírek

Vzdušný konec nejdelších prázdnin

Miluju jindřichohradecké gymnázium. Kdykoliv jdu nebo jedu kolem jeho budovy, podívám se na ni s láskou a říkám si, jak se můj vztah k této stavbě změnil od dob, kdy jsem tyto zdi opouštěl jako čerstvý maturant a přísahal si, že se tam nikdy nevrátím. Nyní se na ten krásný dům dívám skoro úzkostlivě, jestli mu něco nechybí, třeba dnes mne napadlo, že by potřeboval vyměnit okna.

1.9.2011 v 5:44 | Karma: 8,73 | Přečteno: 776x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Cempírek

O velkém bratru a o přátelství

Spíše asi omylem jsem měl tu čest zúčastnit se večeře představitelů Jindřichova Hradce a delegace partnerského Neckargemündu.

28.8.2011 v 6:45 | Karma: 10,14 | Přečteno: 1268x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Cempírek

Kdo okrádá lid této země

Můj německý přítel, jehož znám již třicet let, přivedl na naše letiště svého šéfa, kapitalistu, jenž ale byl v životě mého kamaráda něco jako pozemský spasitel v tom smyslu, že mu vícekrát pomohl získat práci, tudíž zajištění pro něj i pro rodinu.

12.8.2011 v 5:29 | Karma: 23,02 | Přečteno: 2436x | Diskuse| České Budějovice

Jaroslav Cempírek

Na věži v Jindřichově Hradci je Quasimodo nebo božský M.Christo?

Blíží se dvanáctá hodina, je neděle a já stoupám po schodech na věž kostela Nanebevzetí Panny Marie, když mi hlavou prolétne sen, který se mi zdál přibližně před čtyřiceti lety.

18.7.2011 v 21:15 | Karma: 9,36 | Přečteno: 1015x | Diskuse| Osobní

Jaroslav Cempírek

Co je na světě nejstrašnější

Článek pro Frantu Ficala Taky bych mohl tento vlastně stěží publikovatelný článek nazvat Bez ladu a skladu. Myslím, že setkání po deseti letech s Frantou Ficalem, publicistou a vydavatelem, bylo opět docela veselé.

16.7.2011 v 6:43 | Karma: 11,78 | Přečteno: 1129x | Diskuse| Ostatní

Jaroslav Cempírek

Moby Dick aneb Bergfalke na jindřichohradeckém nebi

Protože jsem člověk slabý, tudíž téměř drogově závislý na mnoha věcech. V poslední době jsem se přesvědčoval, že už mi létání mnoho neříká, byly maturity, potom víkend v Praze, dokonce ani poslední sobotu jsem nepospíchal na letiště a věnoval se domácímu úklidu a vaření. Že by jídlo převzalo jednu z mých závislostí?

12.6.2011 v 11:07 | Karma: 6,92 | Přečteno: 831x | Diskuse| Sport

Jaroslav Cempírek

Mořská panna dojela v pořádku, my opět podlehli

Několik subjektivních impresí z letošních Primátorek Jsem domluven se sochařem Vláďou Krninským, že se sejdeme ve veslařském klubu, abychom protáhli stařecká těla. Nemohu ani vysvětlit ten pravý důvod, protože veslování není zrovna nic moc dvakrát příjemného, pokud neskončilo a vy nestojíte pod sprchou, anebo se už nevyvalujete ve vaně. Ale někdy, když jste třeba v celkové nepohodě, tak vám může být opravdu dost nepříjemně.

7.6.2011 v 8:00 | Karma: 6,66 | Přečteno: 930x | Diskuse| Sport

Jaroslav Cempírek

Běžíš na kopec Mrtvého indiána

Běžíš. Dnes ráno jsi snil o tomhle kopci, když ti bylo v práci blbě a tak trochu se ti zastavovalo srdce.

13.3.2009 v 6:20 | Karma: 10,38 | Přečteno: 928x | Diskuse| Poezie a próza