Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vajíčková demokracie

Je vajíčková diskuse cestou k demokracii?

Národ se baví, na Paroubka se házejí vejce. Jediná věc, která mne odrazovala od psaní této črty je, že jsem sociální demokrat.

Ale jsem si jist, že bych ho napsal, i kdyby se házelo na Topolánka, Svobodu, anebo kohokoliv jiného z politického spektra.

Představme si třídu na základní škole, kde je jeden dobrácký tlustoprd. Kolem jde chytrý, hbitý chlapec a z legrace kopne tlustoprda do zadku, zasměje se tomu celá třída, něky i dobrácký tlustoprd, byl to přece vtip, i on ho chápe.

Za chíli se osmělí další a taky si kopne, legrace trvá, ale i ten humorista má svého následovníka. Tlustoprdovi tuhne úsměv, je to spíše křeč, ale všichni se baví, učitelka odpočívá v kabinetu a pije kávu.

Stane se dobrým zvykem pobavit se kopnutím tlustoprda do zadku. Všichni se baví, ale nikdo si neuvědomuje, že ti všichni jsou bastardi, kteří šikanují slabšího spolužáka. parta zbabělých hajzlů, smečka, v niž se proměnily hodné dětičky.

Řeknete mi, že Jiří Paroubek není žádný hlupáček, že je to politik, který vždy najde nějakou ochranu. Ale děje se to v předvolební kampani, házení vajíček je součástí diskuse, nebo možná už diskuse sama. Protivník nestojí na jiném náměstí a nepopírá jeho názory, o názory nejde, jde o srandu a o násilí, jde o popření mechanismu demokracie.

Pak někdo místo vajíčka hodí dlažební kostku, anebo že by v Čechách ne? Jsme přece holubičí povahy.

Jsem sociální demokrat, až teď půjdu po ulicích, budu čekat to vaše vajíčko, milí demokrati. Je to krize demokracie, anebo její vzestup či pád?

Autor: Jaroslav Cempírek | středa 27.5.2009 18:37 | karma článku: 16,16 | přečteno: 885x
  • Další články autora

Jaroslav Cempírek

Vzpomínka na anglického džentlmena Rudolfa Prokopa

Anglický džentlmen odešel Ohlédnutí za ředitelem Rudolfem Prokopem Myslím, že kolegové z jiných středních škol měli důvod nám Rudolfa Prokopa závidět. Tím hlavním důvodem bylo, že nás v totalitním režimu chránil silou své osobnosti.

4.12.2014 v 14:59 | Karma: 11,08 | Přečteno: 353x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Cempírek

Něžné vlny a divák naivka Proč tolik lidí chodí na tak špatný film

Byla sobota a já zahlédl na vývěsce kina Střelnice v J.Hradci název filmu Něžné vlny a poznámku, že jde o komedii. Kdyby to byla opravdu komedie, pomyslel jsem si, tak na to určitě jdu, ale po zkušenostech s několika posledními filmy, které jsem viděl, mezi nimi třeba Klauni, jsem byl velmi skeptický. Psáno pro Deník

19.1.2014 v 6:17 | Karma: 14,07 | Přečteno: 914x | Diskuse| Kultura

Jaroslav Cempírek

Aleš Háma zářil v Mata Hari

Psáno pro Jindřichohradecký deník Muzikály mám rád a největší zážitky z tohoto druhu umění mám z Broadwaye v New Yorku, kde jsem zhlédl Lions King, který mne dostal v mnoha rovinách. Dalším velkým zážitkem pro mne bylo filmové zpracování Fantoma opery. Samozřejmě že jsem viděl pár dalších muzikálů, a protože se rád poddávám jakémukoliv druhu umění, tak nepatřím mezi ty, kdo považují muzikál za pokleslé umění, a tak o málokterém muzikálu mohu říct, že se mi nelíbil.

17.11.2013 v 20:53 | Karma: 8,63 | Přečteno: 325x | Diskuse| Kultura

Jaroslav Cempírek

Současný český kapitalizmus nemá právo na existenci

Psáno pro Jindřichohradecký deník Možná že se někomu zdá titulek mého článku příliš provokativní, ale já jsem přesvědčen, že tomu tak není. Zabýváme-li se kořeny české demokracie, tak byly spojeny především s humanitou.

5.11.2013 v 6:20 | Karma: 15,97 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Společnost

Jaroslav Cempírek

Moderátorský diktát v předvolební kampani

Přiznám se, že jsem se v poslední době předvolební kampani nijak zvlášť nevěnoval, ale i to málo, co jsem viděl, mne překvapilo neuvěřitelnou arogancí a manipulací moderátorů.

16.10.2013 v 15:44 | Karma: 17,27 | Přečteno: 757x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Bohoslužba před bitvou. Ukrajinští kaplani kážou, i válčí s puškou v ruce

5. května 2024  9:32

Záporoží (Od zpravodajů iDNES.cz) Reportéři iDNES.cz se vypravili na Ukrajinu za vojáky, kteří bojují proti Rusku. Stres a strach jim...

Kvůli změnám klimatu nepřibývá tornád, jen se více dokumentují, říká expert

5. května 2024  9:17

Tornáda jsou nedílnou součástí počasí v České republice a v průměru meteorologové zaznamenají jedno...

Naši dinosauři umí čůrat ve stoje, páření se ale vyhýbáme, říká zakladatel parku

5. května 2024  8:56

V „dinosauřích“ zábavních parcích sítě DinoPark najdou návštěvníci věrně zachycená prehistorická...

Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily

5. května 2024  8:22

Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 220
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2113x
Středoškolský učitel, občan České republiky